Aby se lépe mohli čelit hrozbě invaze Borgů,
se Enterprise účastní bojových cvičení,
které sleduje Zakdornský stratég Sirna Kolrami, a který je velmi nespokojen
s výkony posádky. Kolrami sdělí Rikerovi,
že on bude velet 80 let staré lodi U.S.S. Hathaway, a simulovaně zaútočí
na Enterprise. Riker si vybere svou čtyřicetičlenou posádku včetně Worfa,
Geordiho a Wesleyho.
Před svým odchodem Riker vyzve Kolramiho na hru, ve které je Kolrami
mistrem. Kolrami snadno nad Rikerem vyhraje (Riker sám nečekal, že vyhraje,
jen si chtěl zahrát s mistrem), a Pulaski
navrhuje Datovi, aby si taky zahrál a shodil
trochu Kolramimu hřebínek. Riker s posádkou se přenesou na Hathaway a mají
48 hodin na to, aby se připravili. Příprava je ale obtížná, protože Geordi
zjistí, že nemají prakticky žádné dilithium, a ani antihmotu pro warpový
pohon. Worf uvažuje, že by mohli ošálit senzory Enterprise, a Wesley se
vrací na Enterprise, aby si přinesl svůj "vědecký projekt", ve kterém má
náhodou antihmotu.
Data nakonec podlehne naléhání Pulaski a zahraje si s Kolramim. Ale
ke svému překvapení také prohrává. Myslí si, že by to mohlo znamenat nějaké
selhání jeho systému, a tak odchází do svého pokoje. Pulaski ani Troi
mu nemohou nijak pomoc. Picard ještě seřve Kolramiho za jeho postoj k Rikerovi,
protože Kolrami o něm nemá valné mínění, a jde za Datem, který nemůže najít
žádnou chybu ve svém systému a přivede Data zpět na můstek, kde se oba
radí o Rikerově možné taktice.
Simulace je zahájena a Worf připravuje své "překvapení" -- vytvoří
projekci Romulaské válečné lodi,
které se musí Enterprise postavit. Picard velí změnit všechny bezpečnostní
kódy. Za několik okamžiků senzory zachytí přibližující se Ferengijskou
loď, ale Picard si myslí, že Worf je lepší než si myslel. Naneštěstí jsou
to skuteční Ferengové, kterým se podaří zajistit spojení Enterprise pouze
k simulovaným zbraním, a opravdové zbraně jsou pro Enterprise mimo dosah,
stejně jako transportní okruh. Ferengové požadují Hathaway, protože si
myslí že má na palubě něco cenného.
Kolrami přikáže ať se jim podřídí, ale Picard to nechce v žádném případě
dovolit jako neakceptovatelné. Radí se s Rikerem, který mu sdělí, že Hathaway
může letět 2 sekundy warpem (pokud systémy
vydrží), a na tom postaví svůj plán. Použitím jednoho fotonového torpéda,
ke kterému se jim podařilo získat přístup, Enterprise předstírá, že chce
zničit Hathaway, která ale v ten moment nahodí warp a vše vypadá jako by
ji opravdu zničili. Poté vystraší Ferengi tím, že vyprojektují další loď
která se k nim podle senzorů jakoby blíží a Ferengové raději mizí. Kolrami
je nucen přiznat, že si Riker nevedl špatně, a poté hraje ještě jednu hru
s Datem, který ho ale k jeho překvapení poníží, když nad ním vyhraje.