Peak Performance
SD : 42923.4
N : 147
Oficiální fotografie z Star Trek Continuum

Aby se lépe mohli čelit hrozbě invaze Borgů, se Enterprise účastní bojových cvičení, které sleduje Zakdornský stratég Sirna Kolrami, a který je velmi nespokojen s výkony posádky. Kolrami sdělí Rikerovi, že on bude velet 80 let staré lodi U.S.S. Hathaway, a simulovaně zaútočí na Enterprise. Riker si vybere svou čtyřicetičlenou posádku včetně Worfa, Geordiho a Wesleyho.
Před svým odchodem Riker vyzve Kolramiho na hru, ve které je Kolrami mistrem. Kolrami snadno nad Rikerem vyhraje (Riker sám nečekal, že vyhraje, jen si chtěl zahrát s mistrem), a Pulaski navrhuje Datovi, aby si taky zahrál a shodil trochu Kolramimu hřebínek. Riker s posádkou se přenesou na Hathaway a mají 48 hodin na to, aby se připravili. Příprava je ale obtížná, protože Geordi zjistí, že nemají prakticky žádné dilithium, a ani antihmotu pro warpový pohon. Worf uvažuje, že by mohli ošálit senzory Enterprise, a Wesley se vrací na Enterprise, aby si přinesl svůj "vědecký projekt", ve kterém má náhodou antihmotu.
Data nakonec podlehne naléhání Pulaski a zahraje si s Kolramim. Ale ke svému překvapení také prohrává. Myslí si, že by to mohlo znamenat nějaké selhání jeho systému, a tak odchází do svého pokoje. Pulaski ani Troi mu nemohou nijak pomoc. Picard ještě seřve Kolramiho za jeho postoj k Rikerovi, protože Kolrami o něm nemá valné mínění, a jde za Datem, který nemůže najít žádnou chybu ve svém systému a přivede Data zpět na můstek, kde se oba radí o Rikerově možné taktice.
Simulace je zahájena a Worf připravuje své "překvapení" -- vytvoří projekci Romulaské válečné lodi, které se musí Enterprise postavit. Picard velí změnit všechny bezpečnostní kódy. Za několik okamžiků senzory zachytí přibližující se Ferengijskou loď, ale Picard si myslí, že Worf je lepší než si myslel. Naneštěstí jsou to skuteční Ferengové, kterým se podaří zajistit spojení Enterprise pouze k simulovaným zbraním, a opravdové zbraně jsou pro Enterprise mimo dosah, stejně jako transportní okruh. Ferengové požadují Hathaway, protože si myslí že má na palubě něco cenného.
Kolrami přikáže ať se jim podřídí, ale Picard to nechce v žádném případě dovolit jako neakceptovatelné. Radí se s Rikerem, který mu sdělí, že Hathaway může letět 2 sekundy warpem (pokud systémy vydrží), a na tom postaví svůj plán. Použitím jednoho fotonového torpéda, ke kterému se jim podařilo získat přístup, Enterprise předstírá, že chce zničit Hathaway, která ale v ten moment nahodí warp a vše vypadá jako by ji opravdu zničili. Poté vystraší Ferengi tím, že vyprojektují další loď která se k nim podle senzorů jakoby blíží a Ferengové raději mizí. Kolrami je nucen přiznat, že si Riker nevedl špatně, a poté hraje ještě jednu hru s Datem, který ho ale k jeho překvapení poníží, když nad ním vyhraje.

Copyright © 1998 Martin Andrýzek

[Předcházející epizoda] [The Next Generation] [Hlavní stránka] [Následující epizoda]